MERHABA YAZISI


Değerli Üyelerimiz,

Yaz dönemini bitirdiğimiz şu günlerde Reklamverenler Derneği’nin son dönemdeki faaliyetleri ve yeni dönem planları konusunda sizleri bilgilendirmek için bu yazıyı kaleme aldım.


Yaz döneminde de Yürütme Kurullarımız yüksek bir tempoyla çalışmalarını sürdürdü. Yeni oluşturduğumuz ve yarışma süreçlerinde özellikle üstünde durulan şeffaflık, adalet ve etik konularına ilişkin genel prensipleri bir araya getirmek ve bunların RVD tarafından jüri üyesi ataması yapılan sektörel yarışmalarda benimsenmesi için tavsiyelerde bulunmak amacını taşıyan Sektörel Yarışmalar Sonuç Analizi Yürütme Kurulumuz, bu rehberin/tavsiyelerin oluşturulması için öncelikle mevcut durumun analiz edilmesi gerektiğine karar verdi. Gerçekleştirecekleri çalışmayı yakın zamanda reklamverenler ve sektörle paylaşacaklar.

Derneğimizin geçtiğimiz faaliyet döneminde oluşturduğu Reklamda Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Platformu, üye sayısını arttırarak çalışmalarına büyük bir heyecanla devam ediyor. Motivasyonumuzu yükselten bir konu da 2017 yılında Cannes’da oluşturulan Unstereotype Alliance’ın Türkiye oluşumuna UNWomen Türkiye ile liderlik etmek üzere WFA’den (Dünya Reklamverenler Federasyonu) aldığımız davet oldu. Unstereotype Alliance’ın yerel birlikler oluşturmak konusunda “öncelikli” olarak belirlediği iki ülke, Brezilya ve Türkiye. Bu yüzden, bu davetin önemi çok büyük. Biz de, Reklamda Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Platformu olarak, UNWomen Türkiye yetkilileri ile ilk toplantımızı 10 Ağustos 2018 tarihinde gerçekleştirdik. Gelişmelerden sizleri haberdar edeceğiz.

Burada sözünü etmek istediğim bir diğer konu da, Platform bünyesinde, Bahçeşehir Üniversitesi Reklamcılık Bölümü işbirliğiyle yürüttüğümüz araştırma. Bu çalışmada 10 senelik süre zarfında Effie Ödülü kazanmış tüm televizyon reklam filmleri incelenip, geçmişten günümüze yansıtılmış olan cinsiyet rolleri, kadınlık ve erkeklik temsilleri üzerinden analiz ediliyor. Böylece çalışmanın sonunda hem reklamlardaki toplumsal cinsiyet eşitliği karnemizi görme hem de konuyla ilgili 10 senelik trendi gözlemleme şansı elde edeceğiz. Bu kadar uzun süreye yayılmış bir örneklem ile çalışılması ve toplumsal cinsiyet eşitliği konusunun reklam etkinliğini ölçen Effie Ödülleri çerçevesinde değerlendiriliyor olması Türkiye'de bir ilk olma özelliği taşıyor. Bu araştırmanın sonuçlarını 11-12 Ekim tarihlerinde gerçekleşecek olan 30. Kristal Elma Yaratıcılık Festivali’nde sektör ile paylaşmayı hedefliyoruz. Reklamda Toplumsal Cinsiyet Eşitliği konusunda iyi uygulamaların ödüllendirilerek mutlaka teşvik edilmesi gerektiğine inandığımızdan Effie, Kristal Elma, Mixx Awards ve Prida gibi sektördeki önemli yarışmalarda özel ödül kategorisi açılması için de çalışmalar yürüttük ve ilk ödülü Kristal Elma Yaratıcılık Festivali’nde vermeyi planlıyoruz.

Kurumsal İletişim ve Üye İlişkileri Yürütme Kurulumuz da faaliyet konularında kendisine destek olacak kurumsal ajans ortağını belirlemek üzere çalışmalarını sürdürüyor.

Ayrıca Mayıs ayında WFA’in Tokyo’da gerçekleştirilen yıllık toplantısında 6. kez WFA Yönetim Kurulu’na seçildik. RVD’nin böylesine önemli bir platformun yönetiminde aralıksız 6 yıldır yer alıyor olması, bizim dünyadaki son gelişmeleri ve başarı modellerini yakından takip edebilmemize olanak sağlıyor.

Önümüzdeki dönemin çok yoğun geçeceğine, yeni gelişmeler getireceğine, bizim de bu gelişmelere liderlik edeceğimize olan inancımla sevgi ve saygılarımı sunuyorum.

Ahmet Pura