MERHABA YAZISI

Değerli Üyelerimiz,


Reklamverenler Derneği’nin kuruluşunun 25. yılı vesilesiyle, kurucularımıza, eski başkan ve yönetim kurulu üyelerimize, çalışma arkadaşlarımıza, bize inanmış destek vermiş tüm paydaşlarımıza şükranlarımızı sunuyorum.


Derneğimiz, etik değerlerine düşkün, sorumluluğunun idraki içinde, ticaretten öte endüstrinin gelişimi adına bir araya gelmiş reklamveren temsilcilerinin oluşturduğu bir sektör örgütüdür. İlk kurulduğu günden bugüne, 25 yıl boyunca etik değerlerimizden ve paylaşımdan hiç taviz vermedik. Hem özel sektördeki paydaşlarımızla hem de kamu kurumlarıyla en yüksek ölçüde güvene dayalı bir iletişim kurduk. Bu, onurlu bir 25 yıl tarifidir.


Reklamverenler Derneği olarak bizler, geçtiğimiz 25 yıl süresince, kuruluş misyonumuz çerçevesinde, reklam sektörünün güçlü, şeffaf ve güvenilir bir işleyiş ve gelişim sergilemesi için tüm paydaşlarımızla birlikte ortak bir çaba gösterdik ve göstermeye devam ediyoruz. 


Dünya reklam yatırımları 2016 yılını 529 milyar dolar olarak kapadı.


- Türkiye: 2.1 milyar ve pay %004, nüfus 80 milyon,

- İsrail, yatırım 5.4 milyar dolar, nüfus 8.5 milyon,

- İsveç, yatırım 3.2 milyar dolar, nüfus 10 milyon,


İsveç ve İsrail başarılı modeller!


Bizde, reklam endüstrisinde bir stratejik hata var. Hedefimiz dünyada en az %1 olmalı, yani 5 milyar dolar olmalı diye düşünüyoruz. Bu hedefi gerçekleştirebilmemiz için köklü değişimler gerekiyor. Bu konuda, iç ve sektörel genel öneriler var. Bu önlemlerle ilgili yoğun çabalarımızı tüm sektörle paylaşıp eyleme geçeceğiz.


Mart ayından bu yana gerçekleştirdiğimiz sektörel çalışmalarımızdan bazılarını sizlerle paylaşmak istiyorum.

22 Mart'ta, Reklam Uygulamalarında Kişisel Verilerin Korunması Semineri'ni gerçekleştirdik. Av. Tuğrul Sevim ve Av. A. Erdem Aslan'ın sektörümüze ve üyelerimize özel olarak hazırladığı interaktif seminer içeriği üyelerimizden yoğun ilgi gördü.


20 Nisan Perşembe günü Av. Haluk Arı’nın verdiği Rekabet Hukuku Semineri’nde bilgilerimizi tazeledik.


Dünya Reklamverenler Federasyonu’nun (WFA) 26 Nisan 2017’de Toronto’da gerçekleşen Genel Kurul toplantısında, 60 ülkenin reklamverenler dernekleri arasından 5. kez WFA Yönetim Kurulu üyeliğine seçildik. 


Ekonomilerin motoru olan reklam yatırımlarının Türkiye’de istenilen düzeyde olmaması nedeniyle, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de yeni bir atılıma ve yeni bir şeffaf güç birliğine gereksinim var. Dünya gelişmelerini ve başarı modellerini irdeleyerek radikal bir değişime gitmemiz gerekiyor. Bu gelişmeye yön verebilecek en önemli örgütlerden birinin yönetiminde Reklamverenler Derneği olarak 5 yıldır yer alıyor olmak, ülkemiz adına, sektör adına ve derneğimiz adına çok olumlu bir gelişmedir. 


Reklamverenler Derneği ve Reklamcılar Derneği olarak, Effie Worldwide Inc. işbirliğiyle 8 Mayıs akşamı düzenlediğimiz 9. Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması Ödül Töreni'nde, kazananlara ödülleri dağıtıldı. En etkili reklam ve pazarlama iletişimi kampanyalarının ödüllendirildiği Effie 2017’de; 24 altın, 12 gümüş, 31 bronz olmak üzere toplam 67 ödül sahiplerini buldu. Jüri çalışmaları, her kademedeki emeğin düşünüldüğü, hakkaniyetli ve Effie ruhuna uygun başarılı bir süreç oldu.


Gecenin en anlamlı ve duygusal anları yakın zamanda vefat eden reklamcılık sektörünün duayenlerinden Atilla Aksoy anısına verilen “Sürdürülebilir Başarı Özel Ödülü” dağıtımı sırasında yaşandı. Ödülleri, Merhum Atilla Aksoy’un oğlu Sinan Aksoy ile birlikte verdik. Hayatı boyunca birçok ajansın kuruculuğunu yapan, akademyaya katkı sağlayan, sivil toplum örgütlenmelerinin lider isimlerinden olan, İZLE'nin babası, kitaplar yayınlayan, yaratıcılığı ve üretkenliğiyle sektöre damgasını vurmuş duayen Atilla Aksoy'u tüm davetlilerle birlikte bir kez daha saygıyla andık.


Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması ödül töreninde, tarafımıza Reklamcılar Derneği Başkanı Nil Bağcıoğlu tarafından 25. Kuruluş yıldönümü nedeniyle “En Etkin STK Yönetimi Özel Ödülü” takdim edildi. Aldığımız bu değerli ödül, Reklamcılar Derneği'yle yıllardır yürütmekte olduğumuz verimli işbirliğinin en güzel yansıması oldu.


Marka ve ajansların sosyal medya performanslarını objektif verilere dayalı olarak ölçen yarışma Social Media Awards Turkey’de kazananlar 23 Mayıs’ta Shangri-La Bosphorus’ta düzenlenen görkemli bir törenle ödüllerine kavuştu. Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle hayata geçen yarışmada bu yıl, SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri kategorisinde 50 farklı sektörde altın, gümüş ve bronz olmak üzere 140 ödül sahiplerini buldu. 350’ye yakın kampanya başvurusunun yapıldığı Jüri Ödülleri kategorisinde ise altın, gümüş ve bronzdan oluşan 40 ödülle en başarılı sosyal medya çalışmaları belirlendi. Social Media Awards Turkey, puslu dijital alemde veriye dayalı olumlu bir gelişme, ancak kurumsallaşmak esastır.

Türkiye’de reklamın önemini, etkinliğini, verimliliğini, bilincini anlatmak ve artırmak, reklamla ilgili tüm süreçlerde reklamverenlerin haklarını korumak amacıyla 1992 yılında kurulan Derneğimizin 25. yılını kutladık. Rahmi Koç Müzesi’nde gerçekleştirdiğimiz RVD 25. Yıl Gala Gecesi'nde üyelerimiz ve sektörün önde gelen isimleri bizleri yalnız bırakmadı.

25. Yılımızda, kuruluşumuzdan bu yana reklam sektörünün geçirmiş olduğu dönüşüm içerisinde, Reklamverenler Derneği'nin sektöre katkılarını ve faaliyetlerini bir araya getirdiğimiz "Sorumlu Reklamcılığa Adanan 25 Yıl" adlı kitabımızı hazırladık. Derneğimizin ve sektörümüzün 25 yıllık arşivini oluşturmak üzere, öncelikle RVD'de bugüne kadar görev almış Başkanlarımız ile röportajlar yaptık. Sektör paydaşlarımızdan görüşler aldık, çeşitli arşiv taramaları yaptık. Kitabımızı ilk olarak, 24 Mayıs'ta gerçekleştirdiğimiz RVD 25. Yıl Gala Gecesi davetlilerimize hediye ettik.

Derneğimizde 7 yıldır Genel Koordinatör olarak görev yapan ve 31 Mayıs tarihinde emekli olan Didem Kayadelen'i uğurladık. Yeni Genel Koordinatörümüz Süreyya Deniz'e ve Genel Koordinatör Yardımcımız İnci Öztürk'e “Hoşgeldiniz” diyoruz. 


Reklamcılık Vakfı tarafından geliştirilen ve Reklamverenler Derneği (RVD) ortaklığıyla yürütülen Media Summit, Media 4.0 temasıyla bu yıl 7-8 Haziran tarihlerinde Zorlu PSM'de gerçekleşti. Zirvede, medya planlama ve satın alma ajansları ile reklamverenler, medya kuruluşları ve akademik dünya temsilcilerini katılımcılarla buluşturduk. Bu yıl Media Summit Türkiye etkinliğinin toplam katılımcı sayısı 793’e ulaştı. Önümüzdeki yıllarda da reklamveren markaların daha da çoğalacağı, küresel konuşmacıların artacağı yeni Media Summit’lerde birlikte olabilmeyi diliyoruz.


Sektörümüzü layık olduğu düzeye onurla taşıyacağımız nice 25 yıllar dilerim.


Sevgi ve Saygılarımla,


Ahmet Pura