MERHABA YAZISI

2017 yılının bu son ayında, bu seneye “Hoşçakal” derken, sizlere ben seslenmek istedim. 15 yıldan fazladır üyesi olduğum, uzun yıllar Yönetim Kurulu’nda yer aldığım, hatta son 4 dönemde de Yönetim Kurulu Başkan Yardımcılığı görevini üstlendiğim Reklamverenler Derneği’ne Ocak 2018 sonu itibariyle veda ediyorum.

Bildiğiniz gibi, bu sene Derneğimizin kuruluşunun 25. yılını kutladık. Derneğin 25 yıllık tarihinin büyük bir bölümüne tanıklık etmek, sektördeki gelişmeleri yakından izlemek, hatta RVD çatısı altında, bu gelişmelerin aktörlerinden biri olmak, bana başka yerde biriktiremeyeceğim kadar çok deneyim kazandırdı. Derneğin 25. yılı için hazırladığımız “Sorumlu Reklamcılığa Adanan 25 Yıl” kitabına verdiğim röportajda “RVD’nin değişime uyum sağlamasını değil, değişimi planlaması gerektiğini düşünüyorum” demiştim. Bunu zaman içinde başarıyla gerçekleştirdiğimizi görüyorum.

23 yıl önce kurulan Reklam Özdenetim Kurulu’nda 2004 yılından beri görev alıyor, 2014 yılından beri de Başkanlığını yürütüyorum. RÖK’de birinci amaç, tüketiciye zarar verebilecek yanlış bir bilginin aktarılmasını engellemek. Bunun için de, öncelikle kendi içinde en doğruyu tespit edip, “böyle olmasa iyi olur” tavsiyesini yaratmak. Ayrıca RVD temsilcisi olarak Reklam Kurulu’nda da görev alıyorum. Burada ise tavsiyenin ötesinde kanuni yaptırımlar söz konusu. RVD sayesinde her iki şapkayı da taşıyor olmak, bana çok şey kazandırdı diyebilirim.

15 yıldan fazla emek verdiğiniz bir yapıya “daha fazla ne katabilirim?” düşüncesine sahip oluyorsunuz. Bu düşünce çerçevesinde RVD temsilcisi olarak yer aldığım başka bir oluşum da TİAK A.Ş. idi. Burada Yönetim Kurulu Başkan Yardımcılığı görevini yürüttüğüm süre içerisinde, televizyon mecrasının ölçümlemesi konusunda çok iyi bir noktaya gelindi. Artık yaptığımız ölçümlemedeki örneklem büyüklüğü ve kalite, datanın geri dönüşümdeki kontrol mekanizmaları, bu datanın işlendiği alandaki güvenlik unsurları ve denetlenmesi açılarından çok iyi bir yerdeyiz.

Sonuç olarak, RVD reklam dünyasının çok önemli bir parçası. Reklam sektöründe herkesin değer kattığı, herkesin kazandığı bir ortam oluşması için “birlikte daha fazla ne yapabiliriz?” sorusuna daha fazla odaklanmalı ve hep bu doğrultuda çalışmalarımızı sürdürmeliyiz. Daha yapılacak çok iş var!

Ben bu 15 yıldan çok keyif aldım… Sizlere de bu çatı altında en az benim kadar uzun ve aktif bir yaşam önerirken, 2018’in size ve sevdiklerinize iyi gelmesini diliyorum.

Sağlıkla ve huzurla kalın…

Hakan Turalı