MERHABA YAZISI

Değerli Üyelerimiz,

2018 yılının ilk yazısında sizlere ben “Merhaba” demek istedim. Derneğimizin 14. Faaliyet Döneminde Dernek Genel Sekreteri olarak görev aldım ve bu 2 yıllık dönemde sektörümüz adına çok güzel gelişmeler yaşandı ve güzel işlere imza atıldı. Son 6 aydan size kısaca söz etmek istiyorum:

Kasım ayında IAB Türkiye ve Reklamcılar Derneği ile birlikte, markaları ve dijitale yapılan reklam yatırımlarını korumak amacıyla Dijitalde Güvenli Reklam Platformu’nu (GÜR) kurduk. Bu güç birliği bizlere, yayıncılara ve ajanslara önemli yararlar sağlayacak. GÜR ile yasadışı uygulamalar konusundaki bilgi eksikliğini gidermeyi ve tedarik zincirinin şeffaflaşmasını sağlamayı hedefliyoruz.

Geçtiğimiz dönemde yaşadığımız bir diğer önemli gelişme de, 31.12.2017 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik ile doğrudan (açık) karşılaştırmalı reklamların hayata geçmesinin 1 yıl süre ile 4. kez ertelenmesiydi. Bu hüküm doğrultusunda; 31.12.2018 tarihine kadar reklamlarda açık karşılaştırma yapılamayacak.

Bizleri heyecanlandıran güzel bir gelişme daha var. Kasım 2017’de Toplumsal Cinsiyet Eşitliğini geliştirmeye yönelik çalışmaları hayata geçirmek üzere oluşturduğumuz yeni Yürütme Kurulumuz, 10 Ocak Yönetim Kurulu kararıyla resmiyet kazandı ve çalışmalarına başladı. Her zaman sektör olarak hareket etmenin daha büyük bir fark yaratacağına ve endüstrimizin kolektif eylem gücüne inandığımızdan, Bu Yürütme Kurulu’na Reklamcılar Derneği, Reklamcılık Vakfı, İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği ve Professional Women’s Network’ü (PWN) de dahil ettik ve kadının her platformda doğru temsil edilmesi için etkili ve verimli çalışmalar gerçekleştirmek üzere yola çıktık.

“Kadının her platformda var olması” demişken, burada RÖK’ten ve Dernek Yönetim Kurulu Başkan Yardımcımız Ayşen Akalın’dan da söz etmek gerekiyor. 1 Ocak 2018 itibariyle, RÖK’ün kurulduğu günden bu yana ilk kez bir kadın başkanı var. Ayşen Akalın’ı gönülden tebrik ediyorum.

Yönetim Kurulu Başkan Yardımcılığı görevini üstlendiğim RİAK A.Ş.’de de güzel gelişmeler oluyor. Radyoya yapılan reklam yatırımlarının artmasında, şüphesiz ki, ölçümlemenin önemi çok büyük. Reklamverenlerin ve medya planlama şirketlerinin talepleri doğrultusunda, aynı zamanda bölgesel/yerel radyoların araştırmayı daha verimli kullanabilmelerini de sağlamak için RİAK A.Ş., bir dizi radikal yeniliği hayata geçirdi. 20,000 panelistle, 30 ilde, 46 milyon bireyi temsil eden Avrupa’nın en büyük radyo paneli artık Türkiye’de. Yapılan yenilikleri reklamverene anlatmaya yönelik başlatılan “RİAK Reklamveren ile Kahvaltıda Buluşuyor” organizasyonları ve 7 Şubat’ta “Sesin Gücüne Kulak Ver” sloganıyla gerçekleşen Radyo Gecesi’nde konunun tüm ilgilileri bir araya gelerek radyonun etkisi ne kadar yüksek bir mecra olduğunu tekrar gördüler.

RVD Sorumlu Reklamcılık Yürütme Kurulu’muzun 2 yıldır üzerinde çalıştığı Türkiye Gıda Taahhüdü de artık hayata geçmiş durumda. Çocuklara sağlıklı yaşam alışkanlıkları kazandırılması ve bu alışkanlıkların toplum genelinde yaygınlaştırılması amacıyla imzalanan “Ulusal Gıda ve İçecek İttifakı – Türkiye Taahhüdü” çerçevesinde, 12 yaşın altındaki çocuklara yönelik olarak tüm mecralardaki reklam ve pazarlama çalışmalarında ortak beslenme kriterlerine uygun olmayan ürünlerin reklamı yapılmayacak, aşırı tüketim özendirilmeyecek, yeterli ve dengeli beslenme ile aktif yaşam şeklinin önemine vurgu yapılacak, mevcut ürünlerin formülasyonları geliştirilecek.

Derneği’mizin 14. Faaliyet Dönemi’nin sonuna yaklaşırken, Genel Kurul hazırlıklarımız da hız kazandı. Mart ayında gerçekleştirilecek Genel Kurul toplantımızla yeni faaliyet dönemimiz start alacak ve eminim, gelişmenin şartı olarak, yeni dönem daha büyük başarılar getirecek.

Sevgiyle kalın…
Yeşim Koçyiğit