İstanbul Küresel Pazarlama Haftası'nın Pozitif Bilançosu
Dünyanın güçlü pazarlama liderleri İstanbul’daydı.
Cumhuriyetimizin 100. yılını, Dünya Reklamverenler Federasyonu WFA’in 70. yılını sektör olarak birlikte kutladık.
Tüm hafta çok önemli etkinlikler vardı. Haftanın başında, Reklam Özdenetim Kurulu (RÖK), Pazartesi ve Salı günleri Uluslararası Reklam Özdenetim Konseyi (ICAS) ve Avrupa Reklam Standartları Birliği (EASA) yönetim kurulu toplantılarına ev sahipliği yaptı. 37 özdenetim kuruluşunun katıldığı toplantılar çok verimli bir işbirliği tablosu oluşturdu.
25 Nisan Salı günü, dünyanın tek reklam üst kuruluşu olan WFA’in yönetim kurulu ve genel kurul toplantıları yapıldı. Aynı akşam, dünya markalarının temsilcilerinin, RVD’nin ev sahipliğini yaptığı WFA üyeleri ve misafirlerinin katıldığı Welcome Dinner, Çırağan Sarayı’nda gerçekleştirildi.
26 Nisan Çarşamba günü, CMO Forum, Sourcing Forum, Media Forum, Policy Forum ve Better Marketing başlıklarıyla kapalı oturumlar yapıldı.
27 Nisan Perşembe günü genel katılıma açık olarak muhteşem bir konferans yapıldı ki tüm dünyaya örnek olacak nitelikteydi. Geçmiş konferanslara göre kırılan rekorlar vardı: 600 yabancı misafir dahil 1.200 üstü katılımcı Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nın büyük salonunu doldurmuştu.
Ev sahibi ve RVD Başkanı olarak benim ve WFA CEO’su Stephan Loerke’nin açış konuşmaları sonrası, 13 özel konuşmacı günü taçlandırdı.
Program bitiminde, konferansımıza yoğun ilgi gösteren İletişim Fakültelerinin öğrencileri ile, Stephan Loerke ile berber RVD Başkan Yardımcımız Ayşen Akalın, MMA Türkiye Başkanı Didem Namver ve BAU iletişim Fakültesi Öğretim üyesi Doç. Dr. Gül Şener’i de yanımıza alarak, pazarlamanın geleceği hakkında söyleşi yaptık.
Aynı gece, WFA’in organize ettiği gala yemeğinde yine çok önemli misafirler vardı. Federasyona önceki dönemlerde başkanlık yapmış 5 değerli ismi; David Wheldon, Bernhard Glock, Chris Burggraeve, Martin Riley ve Rolf Kreiner ile birlikte geceye imza atan fotoğrafı çektirdik.
Haftanın sonunda, 28 Nisan Cuma gününde dünyanın çeşitli ülkelerinin reklamveren derneklerinin oluşturduğu Ulusal Dernekler Konseyi yapıldı. Ana mesaj ve gelişme olarak nitelendirdiğimiz, İngiltere Reklamverenler Derneği ISBA’nın yönlendirdiği Cross-Media Measurement projesi tüm dünyaya örnek olacak içerikteydi.
42 ülkeden katılımcının olduğu bu güzel ve nitelikli haftanın WFA ve RVD beraberliğinde organize edilmesi Türkiye adına, İstanbul adına, derneğimiz ve pazarlama dünyamız adına gurur verici bir imaj oluşturdu. RVD Genel Koordinatörü Dilhan Kolko’nun “Küresel pazarlamacı kimmiş, öğrendik” diye güzel bir saptaması var, bir ekleme de ben yapmak isterim; Katılımcılar arasında önemli sayıda dünyanın çeşitli ülkelerinde ve global şirketlerinde üst konumlarda görev yapan Türk pazarlamacıların olması da bizlere ayrı bir gurur kaynağı oldu.
Ne mutlu bizlere, terör, seçim ve deprem gibi çeşitli sual işaretlerine karşın -Ya yapacağız, ya yapacağız- kararlılığı, reklam ve pazarlama dünyamıza onur plaketi getirdi. Umarım, hep çıtayı yükselterek dünya pazarında hakkımız olan yeri alırız.
Herkese ama herkese gönülden teşekkürler!
İçtenlikle söylüyorum: Sponsorlarımız da bir başka harikaydı...
Ahmet PURA
RVD Yönetim Kurulu Başkanı