Ayın Kampanyası
Gülden Duykan Kankotan ile Johnson’s Baby yeni reklam filmi hakkında konuştuk.
"İyiliği Seç"
1- Bu kampanyanın çıkış noktası/hedefleriniz nelerdir?
Johnson & Johnson firması 1894 yılında dünyada anne-bebek ölümlerini azaltmak için tasarladığı doğum kitleri ile bebek bakım dünyasını kurdu. Ve kurulduğu ilk günden itibaren kendini hep annelerin ve bebeklerin hayatlarını iyileştirmeye adadı.
Dünyanın en önde gelen sağlık firmalarından biri olarak, global sağlık otoriteleriyle, doktorlarla, hemşirelerle, ebelerle, bebek bakım uzmanlarıyla birlikte çalışarak, bebeklerin her yaş ve dönem için neye ihtiyaç duyduklarını ortaya çıkarıyoruz. Anne ve babaların gönül rahatlığı ile kullanabileceği ürünler üretmek için çok büyük yatırımlar yapıyoruz. Dünyadaki bebek bakım literatürünün %90’ını tek başına yazmış olan bir markayız. Amacımız her doğan bebeğe sağlıkla gelişebileceği bir ortam sunmak.
Bu yıl markamız “İyiliği Seç” teması ile ürünlerinin içeriğinden etiketlerine, reklam diline kadar büyük bir dönüşüm yaşadı. Günümüz ebeveynlerinin çok daha fazlasını beklediğinin bilincinde olan Johnson’s, anne babaların içinin rahat etmesi için sevilen ürünlerinin bileşenlerini minimum seviyeye indirerek boya, sabun, sülfat (sls/sles) ve paraben içermeyen ve her yaş grubuna özel bakım sağlayan ürünleri dünya pazarına sundu. Bu değişimin özellikle sadece bir içerik değişikliği olamadığını vurgulamak isterim, ebeveynlerin istekleri doğrultusundan farklı yaşlara ve ihtiyaçlara cevap veren yeni seriler de yarattık. Ve tüm bu değişimi yansıtan ürünler, dünyada ABD pazarından sonra ilk kez Türkiye’de raflarda yerini aldı. Bu da ekip olarak bizi çok heyecanlandırdı.
“İyiliği Seç” mesajımız tüm kampanyamızın ana fikrini oluşturdu. Biz inanıyoruz ki dünyada çok büyük bir güç var. Bir çok hareketi başlatan, savaşları bitiren bir güç. Taş kalpleri bile yumuşatan bir güç. Işte o iyilik. Bu yüzden diyoruz ki, yaşadığın bu hayatta, geçtiğin bütün yollarda ve bıraktığın mirasta iyiliği seç. Biz de bu yüzden %100 iyiliği seçtik ve Johnson’s’I baştan ayağı yeniledik. Iyiliği ararken en yüksek standartlara ulaştık.
2- Bu kampanya sürecinde yaşadığınız ilginç bir anektod var mı? Bu, size ve ekibinize nasıl bir öğreti sağladı?
Kampanya öncesinde binlerce anne ile yaptığımız görüşmeden de aldığımız ilhamla annenin ebeynlik yolculuğunda yalnız olmadığının altını önemle çiziyoruz. Çatı reklam filminde, sadece anne değil baba, kardeş hatta evcil hayvan göstererek daha kapsayıcı ve gerçekçi bir iletişim dili kullanıyoruz. Babanın da bebeğin bakımı ile ilgilendiği, yeri geldiğinde bebeğinin altını değiştirebildiği, bebeği yıkadığı bir dünyayı tüketicilerimizle paylaşıyoruz. Ebeveynlik müthiş bir yolculuk, bu yolculukta anne ve babanın yanında güvenilir bir yol arkadaşı olarak yer almaktan gurur duyuyoruz.
Reklamveren: Johnson and Johnson, Johnson’s
Marka Ekibi: Gülden Duykan Kankotan, Volkan Ramazan, İrem Birlik
Kullanılan mecralar: Televizyon Online Video Gazete - Dergi