Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği – REPİD, 6 Mayıs’ta düzenlenen lansmanla, reklam ve pazarlama iletişimi sektörü küresel iklim eylem programı Ad Net Zero Türkiye’yi duyurdu. Lansman toplantısına REPİD üyesi dernekler, ajanslar, reklamverenler, medya planlama şirketleri ve sektör basınından temsilciler katıldı.

2020 yılında İngiltere’de başlayan ve bugün birçok ülkede uygulanan Ad Net Zero, reklam ve pazarlama iletişimi operasyonlarının karbonsuzlaştırılmasını ve sürdürülebilir davranışların teşvikini hedefliyor.

Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de beş ana eylem alanı etrafında şekillenecek bu girişim; işletme operasyonlarında, prodüksiyon süreçlerinde, medya planlama ve satın almada, ödül törenlerini de kapsayan sektörel etkinliklerde karbon emisyonlarının azaltılması ve davranışsal dönüşüme etki başlıkları altında, iklim kriziyle mücadele için sektöre rehberlik edecek.

Lansmanın açılış konuşmasını yapan REPİD Yönetim Kurulu ve Ad Net Zero Başkanı Ahmet Pura, “Reklam sektörü, dünyada doğrudan karbon emisyonlarının %2’sinden sorumlu. Kendi karbon izimizi azaltmakla yetinmeyip iletişimin dönüştürücü etkisini kullanarak daha geniş bir değişimi başlatmayı hedefliyoruz” dedi ve dijital kampanyaların karbon etkisini şöyle örneklendirdi: “İyi optimize edilmemiş bir dijital reklam kampanyası 5,4 ton karbon emisyonu yaratabiliyor; bu da bir insanın yıllık karbon ayak izine eşdeğer.”

Ahmet Pura ayrıca, sürdürülebilirlikte reklamcılığın yaratıcı gücünü kullanma gerekliliğini vurguladı ve “Sadece kendi karbon izimizi azaltmak değil, iletişimin dönüştürücü gücüyle geniş bir davranış değişimi yaratmak zorundayız” dedi.

Lansmanda söz alan REPİD İcra Kurulu Başkanı Ali Fuat Orhonoğlu, Ad Net Zero’nun küresel reklam yatırımlarının %50’sinden fazlasını kapsayan bir destekçi ağına ulaştığını ve İngiltere’de %89’unun, Amerika’da %73’ünün bilim temelli hedefler belirlediğini vurguladı. “Türkiye’de de Ad Net Zero’nun önceliklerine uygun nitelikte iyi uygulamalar ve ölçümleme ile; dünya çapında örnek gösterilecek bir dönüşüme imza atmayı hedefliyoruz.” dedi.

REPİD Sürdürülebilirlik Yürütme Kurulu Başkanı Ekin İlyasoğlu ise süreci şöyle özetledi: “Geçtiğimiz bir yıl boyunca global inisiyatifle koordineli çalışarak imzalarımızı ve eylem planlarımızı oluşturduk. Hedefimiz, 2030’a kadar emisyonları yarıya indirme ve 2050’de net sıfır hedefine ulaşma yolunda liderlik ve rehberlik etmek.”

Daha detaylı bilgi almak için Ad Net Zero Türkiye web sitesi ziyaret edilebilir:

www.adnetzeroturkiye.org