Eşitlikçi reklamlar için kurulan Unstereotype Alliance Türkiye’nin İlk Genel Kurul Toplantısı gerçekleşti
Reklamlardaki zararlı toplumsal cinsiyet kalıp yargılarını dönüştürmeyi amaçlayan Unstereotype Alliance Türkiye’nin ilk Genel Kurul toplantısı, UN Women Türkiye koordinasyonunda, Reklamverenler Derneği ve Reklamcılar Derneği’nin yanı sıra imzacı 13 reklamveren ve paydaşların katılımıyla online olarak gerçekleştirildi. Çalışmalarıyla reklam ve medya içeriğini eşitlikten yana değiştirerek dünyaya örnek olmayı hedefleyen oluşumun 2 yıl görev yapacak ilk Yönlendirme Komitesi üyeleri; Reklamverenler Derneği, Reklamcılar Derneği, Eczacıbaşı Holding, Kantar Media ve Unilever Türkiye olarak belirlendi.
Geçtiğimiz yıl Aralık ayında lansmanı gerçekleştirilen Küresel Unstereotype Alliance platformunun Türkiye bölümü, reklamverenlerin ve sektör paydaşlarının koalisyonu ile toplumsal cinsiyete dayalı kalıp yargılara son vererek reklam endüstrisinde değişim yaratmak amacıyla başlattığı çalışmalarına, yeni seçilen Yönlendirme Komitesi ile beraber hız verecek.
Belirlenen çalışma alanları kapsamında stratejik öncelik verilecek konu başlıkları; toplumsal cinsiyete dayalı kalıp yargılara son verecek farkındalık kampanyaları, gençlere erişim, temel ölçümleme metriklerinin geliştirilmesi ve öz denetim sisteminin oluşturulması olacak.
Türkiye, Küresel Platformun En Önemli Paydaşlarından Biri Oldu
Toplantıda katılımcılara seslenen Unstereotype Alliance Türkiye platformunun sözcüsü Ahmet Pura, “Dünya genelinde 900 milyar doları kontrol eden Dünya Reklamverenler Federasyonu WFA’in desteği ile platformun önemli paydaşlarından biri haline gelen Türkiye operasyonunu kurduğumuzda, reklamın toplumu pozitif yönde dönüştürücü etkisini tetikleyecek her çalışmanın sorumluluğunu alacağız demiştik. Biz en iyi bildiğimiz yolda yürüyerek reklamda dönüşümü başlattık. UN Women’ın küresel know-how’ı ve Unstereotype Alliance’ın elindeki araç ve verilerin, bu yolculukta bizlere rehberlik edeceğine ve çok önemli sonuçlar elde etmemize vesile olacağına inanıyorum. Reklam sektöründe imza atacağımız toplumsal cinsiyet eşitliği konusundaki çalışmaların, ileride farklı sektörlerin ve yasal düzenlemelerin önünü açacağına olan inancımızı da bir kez daha yineliyorum.” diyerek ilk Yönlendirme Komitesi’nde yer alacak firmalara, üstlendikleri bu önemli görevde başarılar diledi.
Toplantıda RVD Başkan Yardımcısı Ayşen Akalın ve UN Women Türkiye Ofisi Programlar Yöneticisi Zeliha Ünaldı, Unstereotype Alliance Türkiye’nin kuruluşundan bu yana yapılan çalışmaları ve Yönlendirme Komitesi’nin asli görev alanlarını katılımcılara aktardıktan sonra yapılan oylamada seçilen Eczacıbaşı Holding, Unilever Türkiye ve Kantar Media temsilcilerini tebrik ettiler.
“Reklamlar değişir, toplum değişir” kampanyası farkındalık yaratmaya devam ediyor
Unstereotype Alliance Türkiye’nin, Concept ajans imzası taşıyan ve bugüne kadar yer aldığı prestijli yarışmalarda, Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Sosyal Sorumluluk kategorilerinde büyük ödülleri toplayan “Reklamlar değişir, toplum değişir” farkındalık kampanyası, Açıkhava ve Sosyal Medya’dan sonra şimdi de Yetkin Dikinciler ve Beyazıt Öztürk’ün gönüllü olarak seslendirdikleri Radyo spotları ile devam ediyor.
Unstereotype Alliance hakkında;
Unstereotype Alliance, medya ve reklam içeriklerinde olumlu toplumsal cinsiyet rollerinin desteklenmesiyle daha eşit ve adil bir dünya yaratılması amacı taşıyan bir fikir ve eylem platformudur.
UN Women tarafından yürütülen küresel platformun, dünyada Brezilya, Türkiye, Güney Afrika, Japonya, Birleşik Krallık ve Birleşik Arap Emirlikleri olmak üzere 6 ulusal bölümü bulunmaktadır. Türkiye platformu dünyada kurulmuş olan 2. ulusal platform olma özelliği taşımaktadır.
Türkiye’deki çalışma yapısında yer alan tüm firmalar: Avon, Coca-Cola Colgate-Palmolive, Eczacıbaşı Holding, Eti Gıda, Johnson&Johnson, Kantar Media, Koç Holding, P&G, Publicis Groupé, Unilever, Vodafone, WPP.
Daha fazlası için:
Web: https://www.unstereotypealliance.org/en
Twitter: @un_stereotype
IG: @un_stereotypealliance