WFA ve Ebiquity iş birliğiyle bu yıl üçüncüsü gerçekleştirilen “Yıllık Medya Bütçeleri Araştırması”nın 2025 sonuçları açıklandı.

134 küresel markanın pazarlama liderlerinin katıldığı anket sonuçlarına göre; yatırımlar stratejiden çok aktivasyona yönelecek, perakende medya ile yatırımların kısa vadede dönüşü hedeflenecek.

  • Araştırmaya katılan reklamverenlerin %42’si medya bütçelerinin performans pazarlamaya yani perakende medyaya yöneleceğini söylüyor.
  • Mecralara göre yatırımlarda; Linear TV darbe alsa da Connected TV bütçelerinde hatırı sayılır artış (%10 ve üzerinde) olacağı öngörülüyor.
  • Pazarlama sektöründe şeffaflaşmanın ciddi bir sorun olmaya devam edeceğine inanan katılımcılara göre, 2025 yılında reklamda sürdürülebilirlik ön plana çıkacak, yetenek havuzlarının gelişeceğine dair de iyimser bir bakış var.
  • Reklamverenlerin %38'i yapay zekanın medya satın alma ve planlama süreçlerini kesintisiz olarak kolaylaştırmaya devam edeceğini, %31'i üretken yapay zekanın medya süreçlerini dönüştüreceğini, yeni stratejiler, araçlar ve metodolojiler sunacağını düşünüyor.

Raporu incelemek için tıklayın.