29 Kasım 2024
Küresel Reklamverenler 2025 Medya Bütçelerini Nasıl Yönetecek?
WFA ve Ebiquity iş birliğiyle bu yıl üçüncüsü gerçekleştirilen “Yıllık Medya Bütçeleri Araştırması”nın 2025 sonuçları açıklandı.
134 küresel markanın pazarlama liderlerinin katıldığı anket sonuçlarına göre; yatırımlar stratejiden çok aktivasyona yönelecek, perakende medya ile yatırımların kısa vadede dönüşü hedeflenecek.
- Araştırmaya katılan reklamverenlerin %42’si medya bütçelerinin performans pazarlamaya yani perakende medyaya yöneleceğini söylüyor.
- Mecralara göre yatırımlarda; Linear TV darbe alsa da Connected TV bütçelerinde hatırı sayılır artış (%10 ve üzerinde) olacağı öngörülüyor.
- Pazarlama sektöründe şeffaflaşmanın ciddi bir sorun olmaya devam edeceğine inanan katılımcılara göre, 2025 yılında reklamda sürdürülebilirlik ön plana çıkacak, yetenek havuzlarının gelişeceğine dair de iyimser bir bakış var.
- Reklamverenlerin %38'i yapay zekanın medya satın alma ve planlama süreçlerini kesintisiz olarak kolaylaştırmaya devam edeceğini, %31'i üretken yapay zekanın medya süreçlerini dönüştüreceğini, yeni stratejiler, araçlar ve metodolojiler sunacağını düşünüyor.
Raporu incelemek için tıklayın.