Pazarlama İletişimi ve Reklam Sektörünün Temsilcileri MMA Smarties’te Bir Araya Geldi
Yerli ve yabancı 38 konuşmacı ile pazarlamanın geleceğinin konuşulduğu MMA Smarties etkinliği 5 Aralık’ta “Next” temasıyla Swissotel’de gerçekleşti.
MMA (Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği - Mobile Marketing Association) öncülüğünde bu yıl “Next” temasıyla düzenlenen ve pazarlama dünyasında yaşanan dönüşümlerin tüm boyutlarıyla ele alındığı Smarties etkinliği açılış konuşmasını MMA Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Didem Namver ve MMA Türkiye Aktif Onursal Başkanı Ahmet Pura yaptı.
MMA Başkanı Didem Namver, MMA’in 50 ülkede faaliyet gösterdiğini belirterek, 2021 yılında misyonlarını değiştirdiklerini, pazarlamanın geleceğini şekillendirmeye ve inşa etmeye dönük çaba içinde olduklarına değindi.
MMA Türkiye Aktif Onursal Başkanı Ahmet Pura ise konuşmasında, Dijital Pazarlama İletişimi Platformu (DPİP) ‘in yayınladığı “Reklamın Ekonomiye Katkısı Raporu” sonuçlarına yer vererek, reklam sektörünün ülke ekonomisine ve istihdama olan katkısından bahsetti. Ayrıca bu yıl başlatılan “Pazarlama İletişimi ve Reklam Sektöründe Dijital Dönüşüm ve Kültür Değişimi Araştırması” ve Kasım ayında dördüncü toplantısını gerçekleştiren Reklam Konseyi’nde, sektörün geleceğine dair alınan kararlara değindi.
Açılış konuşmalarının ardından metaverse, veri gizliliği, mobil reklamcılık, artırılmış gerçeklik, bankacılıkta inovasyon ve dijital dönüşümün sektöre etkisi gibi öne çıkan konular ve oturumlarla toplantıya devam edildi.
Etkinliğin DPİP seansında, DPİP Başkan Yardımcıları Didem Namver ve Ayşen Akalın, DPİP Yönetim Kurulu Üyesi Neslihan Olcay ile beraber Ipsos Türkiye Kalitatif Araştırmalar Direktörü Burçin Bediz, halen saha çalışması devam eden ve sektörün geleceği için büyük önem taşıyan “Pazarlama İletişimi ve Reklam Sektöründe Dijital Dönüşüm ve Kültürel Değişimi Araştırması” ara sonuçlarını ve ortaya çıkan önemli bulguları katılımcılarla paylaştılar.