30. Kuruluş Yıldönümünü kutlayan Reklamverenler Derneği çağrısıyla, reklam sektörüne yön veren dernekler, yeni dönemle ilgili vizyon ve öncelikleri paylaşmak, reklam sektörünün sağlıklı gelişimi için işbirliği yapmak, sektörün gerçek büyüme potansiyeline ulaşması için sinerji yaratmak adına bir araya geldiler.

Açıkhava ve Endüstriyel Reklamcılar Derneği (ARED), Açıkhava Reklamcıları Vakfı (ARVAK), IAB Türkiye, MMA Türkiye, Radyo Televizyon Yayıncıları Meslek Birliği (RATEM), Reklamcılar Derneği (RD), Reklamverenler Derneği (RVD), Reklamcılık Vakfı (RV), Reklam Yaratıcıları Derneği (RYD), Türkiye Araştırmacılar Derneği (TÜAD) ve Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği (URYAD) başkanları, dernek genel koordinatörleri ve yönetim kurulu üyelerinin katıldığı sohbet sırasında, iklim değişikliği ve reklamda toplumsal cinsiyet eşitliği konularında başlatılan çalışmaların desteklenmesi ve sürdürülebilirlik kapsamında ele alınması, sektörün geleceğini oluşturacak nitelikli işgücünün istihdamı ve eğitimi, pazarlama iletişiminin her alanında usta-çırak ilişkisini destekleyecek bir mentor havuzunun oluşturulması gibi birbirini tamamlayan müşterek konularda konsolide bir yaklaşımla güçbirliği yapılması gerekliliği ele alındı.

Toplantının son bölümünde, 2023 yılında İstanbul’da gerçekleştirilecek olan Küresel Pazarlama Haftası (Global Marketer Week) için dernek temsilcilerinden oluşan bir tanıtım kurulu oluşturulması, ayrıca tüm derneklerin altına imza atacağı, ortak dille hazırlanacak bir etik değerler manifestosu yayımlanması için de mutabakata varıldı.