Dünya Reklamverenler Federasyonu WFA, Kantar ve Campaign Dergisi işbirliğiyle reklamcılık ve pazarlama sektörünün en büyük küresel araştırmasını başlatıyor! Türkiye’de, Reklamverenler Derneği ve Reklamcılar Derneği’nin de aralarında bulunduğu 27 ülkedeki ulusal sektör derneği araştırmaya destek verecek ve yerel pazarlama profesyonellerini katılıma teşvik edecek.

Dünya Reklamverenler Federasyonu (WFA), sektör çalışanları hakkında sağlam küresel veri sağlamak için, dünyanın ilk reklam ve pazarlama sektörü araştırmasını başlatıyor. Bu araştırma ile endüstri genelindeki işgücü yapılanmasının yanı sıra insanların aidiyet duygusu ve ilerleme algısı dahil olmak üzere işyerinde çeşitlilik ve kapsayıcılık algısı değerlendirilecek.

WFA’in öncülük ettiği küresel araştırma için, iletişim ortağı olarak Campaign, araştırma verilerinin analizi için Kantar, küresel ajans birlikleri EACA ve VoxComm ile iş birliği yapılacak. Ulusal reklamveren derneklerinin yanı sıra partner ajansları ile birlikte çalışılarak, mümkün olan en büyük temsil örnekleminin oluşturulması amaçlanıyor.

Çeşitlilik ve Kapsayıcılık araştırmanın odağında

WFA bünyesinde oluşturulan “Çeşitlilik ve Kapsayıcılık Komitesi’nin çalışmalarına göre, pandeminin yarattığı baskılar nedeniyle birçok kuruluşun çeşitlilik ve kapsayıcılık çabalarına öncelik vermesi zorlaşırken, farklı kuruluşların yaptığı araştırmalara göre de özellikle kadınların bu dönemde mesleği bırakmayı düşündüğü ortaya çıkıyor.

Farklı ülkelerde yürütülen birçok araştırmanın üzerine inşa edilecek olan WFA’in bu girişimi, küresel endüstri için öncelikli olarak somut bir temel oluşturmak ve iyileştirmeler için bir eylem planı hazırlamak üzere tasarlandı.

Anket 21 Haziran ile 2 Temmuz tarihleri arasında yayında olacak. Sonuçlar Kantar tarafından derlenecek ve analiz edilecek, önemli bulgular Campaign'in küresel yayın ağı tarafından yıl sonuna doğru yayınlanacak ve Ekim 2021'de düzenlenmesi planlanan önemli etkinliklerde paylaşılacak. Sonuçlar ayrıca WFA'nın Çeşitlilik ve Kapsayıcılık Komitesi tarafından tasarlanan ve yönetilen bir eylem planının temeli olarak kullanılacak. WFA, değişimi ve ilerlemeyi ölçmek adına, 18 ay içinde araştırmanın ikinci fazını gerçekleştirmeyi planlıyor.

“Tarihi bir an!”

Dünya Reklamverenler Federasyonu WFA CEO’su Stephan Loerke araştırmayla ilgili yaptığı açıklamada, “Bu sektörümüz için tarihi bir an! “Bu işte beraberiz” şeklindeki tüm söylemlere rağmen, pandemi bunun doğru olmadığını gösterdi. Eşitsizlikler son zamanlarda daha da kötüleşti. Anekdot niteliğindeki kanıtlar, endüstrinin çeşitlilik ve kapsayıcılık konusunda geriye gittiğini gösteriyor. Sektörümüzde çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılık durumunu iyileştirmede birlikte ilerleyebilmemiz için ilk kez bir sektör temel çizgisi almamız zorunludur” ifadelerini kullandı.

“Dezavantajlı gruplar tespit edilecek”

Başlatılan küresel işbirliği ile ilgili görüşlerini paylaşan Birleşmiş Milletler Genel Sekreter Yardımcısı ve Birleşmiş Milletler Kadın Birimi (UN Women) İcra Direktörü, Dr. Phumzile Mlambo-Ngcuka; “Reklam sektöründe çeşitlilik ve kapsayıcılıktaki ilerleme, koşması gerekeceği yerde yavaş adımlarla ilerliyor. Unstereotype Alliance platformunun son yayınladığı “Sektörün Durumu” raporu, ölçüm ve organizasyonları sorumlu tutma mekanizmalarının, iyileştirme için çok kritik olduğunu gösteriyor. Bu araştırma, hangi grupların, yeterince kaynak ayrılmadığı için marjinalleştirilmiş ve yeterince temsil edilmemiş olduğunu ortaya çıkarmak ve ilerleme kaydetmek için net bir yol belirlemede önemli bir adım olacak” dedi.

Ulusal reklamveren ve reklam ajansı derneklerinin liderliğinde araştırmaya katılan ülkeler; Türkiye, Belçika, Brezilya, Kanada, Kolombiya, Fransa, Yunanistan, Körfez İşbirliği Konseyi (Bahreyn, Kuveyt, Umman, Katar, Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri), Hong Kong (SAR), Çin, Hindistan, İrlanda, Japonya, Malezya, Hollanda, Yeni Zelanda, Pakistan, Portekiz, Singapur, Güney Afrika, İspanya, İsveç ve Amerika Birleşik Devletleri.

 

WFA'in web sitesinde yer alan açıklamaya buradan ulaşabilirsiniz.