Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri İçin İlk Eğitim Gerçekleşti
Reklam Özdenetim Kurulu (RÖK) koordinasyonunda, T.C. Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu ve T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı iş birliğiyle hazırlanan “Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı”nın ilki 25 Kasım’da gerçekleşti.
300 bin ve üzerinde takipçisi olan 71 sosyal medya etkileyicisinin katılımıyla gerçekleşen ve tüm gün süren bu ilk eğitimde; tüketici haklarından vergi mevzuatına, sosyal medyada reklamlarının etik kurallar çerçevesinde nasıl yönetileceğinden reklamda kişisel verilerin korunmasına kadar çok geniş bir yelpazede bilgiler aktarıldı.
Eğitimin ilk bölümünde, Reklam Kurulu uzmanı Esin Gökçeoğlu tarafından; Evrensel Tüketici Hakları, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve bu kanun kapsamında kurulan Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü’nün görev alanları, Reklam Kurulu’nun yapısı ve işleyişi ile ilgili bilgiler paylaşıldı. Reklam Kurulu Daire Başkanı Erdem Biçer tarafından ise, Sosyal Medya reklamlarına ilişkin yasal düzenlemeler aktarıldı, Reklam Kurulu’nun örnek kararları soru-cevap olarak interaktif bir şeklinde incelendi.
Eğitimin ikinci bölümde, Hazine ve Maliye Bakanlığı Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı’ndan vergi müfettişleri Anıl Bilen ve Gökhan Demirbilek’in sosyal medya etkileyicilerinin vergisel yükümlülükleri hakkında önemli detayların aktarılmasının ardından geçilen son bölümde ise, Reklam Özdenetim Kurulu Müdürü Müge Tanıl, Kurul üyeleri Av. Özlem Sezgin ve Av. Esra Tapban tarafından, pazarlama iletişiminin etik ilkeleri ve temel hukuki bilgiler paylaşıldı.
İki ayda bir düzenlenecek eğitimler hakkında güncel bilgileri Reklam Özdenetim Kurulu web sitesinden takip edebilirsiniz.