Pazarlama iletişimi ve reklamcılık sektörünün en büyük Küresel Çeşitlilik, Eşitlik ve Kapsayıcılık Araştırması - The Global DEI Census 2. Faz sonuçlar açıklandı.

Aralarında Türkiye’nin de yer aldığı 91 ülkeden 13.000 katılımcının yanıtlarına dayanın araştırma, WFA liderliğinde Kantar Media tarafından yürütüldü, sektörün önde gelen kuruluşları VoxComm, Campaign, Advertising Week, Cannes Lions, Effie Worldwide, IAA, Global Web Index (GWI) ve Adweek tarafından desteklendi.

Türkiye ülke raporu ise RVD, RD, IAB, MMA Türkiye ve DPİP katkılarıyla oluşturuldu.

The Global DEI Census 2023 raporuna göre sektörde takdire değer bir çaba var ancak kapsayıcılık açısından önceki rapora göre çarpıcı bir gelişmenin olmadığı gözlemleniyor: Her 2 kişiden 1’i gelişme olduğunu söylese de, küresel kapsayıcılık endeksinde bir değişim yok, 2021’de %64 olan kapsayıcılık endeksi bu yıl %63.

Bununla beraber, küresel pazarlama endüstrisinin yaklaşık 7 üyesinden 1’i; çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılık eksikliği nedeniyle sektörümüzü terk edeceklerini söylüyor. 

En büyük ayrımcılık biçimleri hâlâ yaş, cinsiyet ve aile bakım sorumluluğu temelinde yaşanıyor.

Önemli küresel bulguların derlendiği videoyu buradan izleyebilirsiniz

Detaylı rapor ve Türkiye verileri çok yakında!