Dünyanın dört bir yanından, WFA üyesi olan 25 pazarlama endüstrisi derneğinin başkanları ve yöneticileri Global Marketer Week’in kapanış günü 28 Nisan’da gerçekleştirilen Ulusal Dernekler Konseyi (National Associations Council) için İstanbul’da bir araya geldi.


40 delegenin katıldığı, İstanbul’a gelemeyenler için de uzaktan katılım sağlanan toplantıda reklam ve pazarlama iletişimi sektörünün önemli konuları olan çapraz medya ölçümü, çevrimiçi güvenlik ve sürdürülebilirlik hakkındaki gelişmeler ve iyi örnekler ele alındı, yerel işbirlikleri ile daha geniş kapsama alanına ulaşabilmesi için workshop’lar gerçekleştirildi.


Çapraz Medya Ölçümü konusunda WFA, ISBA ve Meta küresel ve yerel reklamverenlerin ölçüm taleplerini karşılamak için reklamveren liderliğindeki, çok paydaşlı bir proje olan "Halo" ile ilgili gelişmeleri paylaştı. İngiltere derneği ISBA (Origin) ve ABD derneği ANA liderliğindeki pilot çalışmalar hakkında bilgi verildi, ülkelerinde benzer hazırlıkları olan diğer dernekler için uygulamalar ve değerlendirmeler paylaşıldı.


Sürdürülebilirlik konusunda, çevresel sürdürülebilirlik çabaları ve ulusal derneklere sunulan kaynaklar ile WFA'in D&I çalışmaları hakkında bilgi verildi. Katılımcılarla, iklim eylemi, DEI (Çeşitlilik, Eşitlik ve Kapsayıcılık), Planet Pledge (Gezegen Taahhüdü) ve RVD’nin desteğiyle Türkiye’nin de katıldığı “Global DEI Census” gibi küresel endüstri girişimleri hakkında ulusal dernekler liderliğindeki yürütürken programlar çerçevesinde, yerel pazarlamacıların karşılaştığı zorluklar ve ihtiyaçlarına yönelik fikirler ve eylemler tartışıldı.


Çevrimiçi Güvenlik konusunda, dijital medya platformlarındaki zararlı içerikleri ele alan GARM (Global Alliance for Responsible Media) destekçisi olan olan ABA (Brezilya), ISBA (İngiltere) ve Sveriges Annonsörer (İsveç) dernekleri tarafından yapılan yerel çalışmalar hakkında bilgi verildi. WFA ayrıca, GARM çalışmalarını yerel olarak yönlendirmek isteyen ulusal dernekler için bir “tool kit” sundu.


İstanbul’daki toplantıya katılan dernekler: AAI (İrlanda), AANA (Avustralya) ABA (Brezilya), ADVAN (Nijerya), ANDA (Bolivya), ANFO (Norveç), ANZA (Yeni Zelanda), APAN (Portekiz),  bvA (Hollanda) DAOM (Danimarka),  GAM (Fas),  ISA (Hindistan), ISBA (İngiltere), Marketing Finland (Finlandiya),  MASA (Güney Afrika), OWM (Almanya), PAS (Pakistan), RVD (Türkiye), SDE (Yunanistan), Sveriges Annonsörer (İsveç), SWA-ASA (İsviçre), SZZV (Slovakya), TULI (Estonya), UBA (Belçika) ve Union des marques (Fransa).