Birleşmiş Milletler Kadın Birimi (UN Women) koordinatörlüğünde işleyen ve Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Kurulu ile benzer misyona sahip olan dünyadaki en geniş cinsiyet eşitliği platformu Global Unstereotype Alliance’ın Türkiye bölümü oluşturma toplantısı gerçekleşti.

Bahçeşehir Üniversitesi İdea binasında gerçekleşen toplantıya, çok sayıda şirketin pazarlama ve kurumsal iletişimden sorumlu üst düzey yöneticisi katıldı. 

Reklamda Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Kurulu Başkanı Ahmet Pura’nın açılış konuşması ile başlayan toplantıda, UN Women Proje Müdürü Zeliha Ünaldı, UN Women teşkilatlanması içindeki işleyişi anlattı.Toplumsal Cinsiyet Eşitliği’ne yönelik ilgi ve duyarlılığın artması için, bu konuya dikkat çeken, gözeten ve uygulamalarında ilerici temsillere yer veren markaların mutlaka bu oluşumun içinde yer alması gerektiğini vurgulayarak, ekipçe bu işbirliği içinde yer almaktan büyük heyecan duyduklarını dile getirdi.

Daha sonra, Reklamda Toplumsal Cinsiyet Eşitliği İcra Kurulu Başkanı Ayşen Akalın ve kurul temsilcileri, Türkiye’de bugüne kadar sektöre yönelik yapılan farkındalık etkinliklerini, araştırma projesini ve 2020 için dönüşüm hedeflerini aktardı. Reklamları stereotipik cinsiyet temsillerinden arındırmak, kadın ve erkekleri, tüm farklılıklarıyla ele alıp, eşit temsiliyet ile reklamlarda yansıtmak ana amacıyla yola çıkan şirketlerin/markaların, mutlaka bu oluşumu desteklemesi ve böylece sürekliliğine katkıda bulunması gerektiği hatırlatıldı. 

Son olarak, UN Global Compact Türkiye ekibi Kadının Güçlenmesi Prensipleri’nde (WEPs) yer alan 7 prensibi anlattı ve katılımcıları WEPs imzacısı olmaya davet etti.