WARC & MMA "State of the Industry 2021: Mobile Marketing" Türkiye Raporu Yayımlandı
Reklamveren ve ajansların, pazarlama faaliyetlerinde mobili ve yeni teknolojileri nasıl konumlandırdıklarını değerlendirmek için WARC & MMA işbirliğinde gerçekleştirilen "State of the Industry 2021: Mobile Marketing" araştırmasının Türkiye hakkında bulguların yer aldığı rapor yayımlandı.
Altı ayrı bölümden oluşan raporda; mobil pazarlama hedefleri, Covid-19’un mobil pazarlamaya etkisi, mobilin geleceği ve bütçeleri gibi konulara dair araştırma sonuçları yer alıyor.
Türkiye raporunun bazı dikkat çekici verileri;
- Türkiye’de mobil pazarlama kampanyaları yürütülürken halen en yaygın hedeflenen amaç: Marka bilinirliği.
- Türkiye’deki pazarlama profesyonellerinin çoğu, gelecek yıllarda, şirketlerin mobil pazarlamaya ayırdıkları bütçelerin artacağını öngörmekte - Sosyal medya, mobil cihazlarda en çok kullanılan pazarlama kanalı olarak öne çıkıyor.
- Mobil ticaret (mCommerce), Covid-19 döneminde pazarlama endüstrisindeki en önemli sektörlerden birisi haline geldi.
- Mobil pazarlamanın büyüyebilmesi için gizlilik endişelerinin üstesinden gelinmesi gerekiyor.
- Mobil teknolojinin geleceğini; yapay zeka, makine öğrenimi ve IoT konularının oluşturacağı tahmin ediliyor.
Araştırma sonuçlarından yola çıkarak, reklamverenler, ajanslar ve yayıncıların için özetlenen çıkarımlar;
Reklamverenler için çıkarımlar:
- Covid-19 dönemi, reklamverenler için mobil pazarlama yeteneklerinde iyileştirme fırsatlarına olanak tanımıştır.
- Geçtiğimiz yıl mobil ticaret alanında gerçekleşen büyüme, markaların tüketicilere ulaşma yollarında yeni fırsatlar sunmaktadır.
- Tüketicilerdeki güncel ve gelecekte olabilecek gizlilik endişelerine karşı markaların tüketicileri güvende hissettirmesinin yanı sıra büyümeye devam edebilmek adına kitlelere ulaşmanın yenilikçi yollarını bulmaları gerekmektedir.
Ajanslar için çıkarımlar:
- Mobil bütçeler büyüdükçe, ajansların müşterilerini değişen tüketici davranışlarına ve gelişen teknolojilere uyum sağlamalarına yardımcı olarak desteklemesi önemlidir.
- Özellikle birinci taraf verileri oldukça önemli olduğundan, markaların çerez sonrası başarısı için gereken veri uzmanlığını geliştirmeleri adına, ajanslar markalara yardımcı olmada önemli bir role sahiptir.
Yayıncılar için çıkarımlar:
- COVID-19'un bir sonucu olarak çevrimiçi ticaretin artmasıyla birlikte medya sahipleri, örneğin e-ticaret, abonelikler veya üyelikler aracılığıyla para kazanmanın yeni yollarını bulma fırsatına sahiptir.
Raporun tamamını indirmek için buraya tıklayabilirsiniz.