Dünya Reklamverenler Federasyonu WFA’in geniş katılımla gerçekleşen 68. Genel Kurul toplantısında RVD 9. Kez Yönetim Kurulu’na seçildi.

Uzaktan katılım ile gerçekleştirilen Genel Kurul’da tüm üye ülkelerin temsilcileri oylarını kullandı, yeni yönetim kadrosu ile beraber global markalardan ve yeni dahil olan ulusal derneklerin de yer aldığı atamalar gerçekleştirildi.

Genel Kurul’da, Mastercard Pazarlama ve İletişim Başkanı Raja Rajamannar, Nisan 2023’e kadar sürecek dönem için yeniden başkan olarak seçildi. Unilever Dijital ve Pazarlama Direktörü Conny Braams ise Aralık ayından itibaren, 2019 yılından beri Başkan Yardımcılığı görevini yürüten PepsiCo Küresel Kamu Politikası ve Devlet İşleri Kıdemli Başkan Yardımcısı Phil Myers'dan görevi devralacak. Diğer yandan L’Oréal Chief Digital Officer’ı Lubomira Rochet, Avrupa Bölge Başkan Yardımcısı olarak atandı.

Bu toplantıda ayrıca, WFA’nın Orta Doğu için ilk defa atama yapacağı Bölge Başkan Yardımcılığı görevine ise Schneider Electric Pazarlama, İletişim ve Dijital Müşteri Deneyimi Başkan Yardımcısı Firdaus Shariff atandı. Bu atama ile, küresel markalar için bir fırsat olan bölgenin önemine ve giderek güçlenen bölgesel markaların takibe alınması gerektiğine dikkat çekiliyor.

İcra Kurulu’na, Diagio, Heineken, Modelez, Nestlé, Reckitt gibi global markaların üst düzey yöneticilerinin yanı sıra Almanya, İsveç ve Belçika ulusal reklamveren derneklerinin liderleri de dahil olacak.

Genel Kurul’un ardından WFA CEO’su Stephan Loerke “Bu kadar önemli global marka ve reklamveren derneği liderinin, sektör ve toplum yararına işler yapmak ve pazarlamanın gücünü göstermek adına, WFA çatısı altında görev almaya istekli olması bizim için büyük bir şans” diyerek memnuniyetini iade etti.

RVD’nin dokuz dönemdir Yönetim Kurulu temsilciliğini sürdüren RVD Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura “Toplam 54 üye ulusal reklamveren derneği içinden sadece 12’sinin görev aldığı WFA Yönetim Kurulu’nda dokuzuncu döneme giriyoruz, ülkemizin bu kurulda yer alması çok değerli. Bu yıl yönetime katılımın ve aktif görev alma isteğinin, geçen dönemlere göre daha yüksek olduğunu gözlemliyorum. Tüm dünya pandemiyle mücadele ederken, pazarlama değişim için çok önemli bir güç kaynağı haline geliyor ve önümüzdeki dönemde WFA’in bu bağlamda yarattığı güç birliğinin olumlu katkısını daha fazla göreceğiz. Biz de bu süreçte, her zaman aktif olarak sürdürdüğümüz iletişimi ve desteği üst düzeyde sağlamaya devam edeceğiz” diyerek yeni yönetim kuruluna desteğini dile getirdi.

WFA Yeni Dönem Liderlik Kadrosu’nu detaylı olarak incelemek için buraya tıklayabilirsiniz.

 

WFA Hakkında;

WFA, 70 yıla yakın tarihe sahip, beş kıtaya yayılmış, 60’tan fazla ülkenin reklamveren dernekleri ve pazarlama alanında dünyanın en büyük 100’den fazla şirketinin üye olduğu, pazarlamacıların ortak haklarını gözeten dünya çapındaki tek organizasyondur. Reklamverenler Derneği, bu yapıya 15 yıldır üyedir ve 9 dönemdir de Yönetim Kurulunda yer almaktadır. Dünya reklam harcamalarının %90’lık bölümünü içine alan bu yapı, dev bir marka platformu konumunda faaliyet göstermektedir.

WFA ayrıca reklamın yasal ve iç düzenlemelerini hazırlayan, Reklamverenler Derneği’nin de üyesi olduğu bir çatı örgüttür. Avrupa Parlamentosu ile yakın iş birliği içinde olan WFA, yasalar ve mevzuat gibi her tür düzenlemeyi sektör adına takip edip üyelerini gelişmelerden haberdar etmektedir. Ayrıca sorumlu reklamcılık adına gerçekleştirilen küresel birçok projenin de liderliğini yürütmektedir.