RVD’nin 1994 yılından beri üyesi olduğu, dünyanın en geniş temsile sahip sektörel çatı örgütü olan Dünya Reklamverenler Federasyonu’nun (WFA), farklı ülkelerden toplam 60 ulusal reklamveren derneği üyesi bulunuyor.

Ulusal derneklerin yönetim yapısı ve yönetişim uygulamalarına dair genel bir bakış sağlamak amacıyla RVD’nin de katılmış olduğu anket, derneklere etkin yönetim konusunda küresel uygulamalar ve potansiyel yönetişim biçimleri hakkında destek bilgiler sunuyor.

Dünya genelinde 26 derneğin katıldığı anketten bazı önemli bilgileri özetlersek; 

  • Derneklerin üçte ikisinin yönetim kurulları 5-20 kişiden oluşuyor. Yönetim kadrosunda da çoğunlukla dernek çalışanları, yönetim kurulu ve/veya icra komitesi bulunuyor.
  • Derneklerin yarısından fazlasında (%54), yönetim kurulları üyelerin seçimiyle belirleniyor, %23'ünde ise atamalar mevcut yönetim kurulu üyeleri tarafından yapılıyor. Ayrıca, yine %23’lük bir kesimin verdiği yanıtlara göre, role bağlı olarak bu iki yöntemin kombinasyonuyla üyeler belirlenebiliyor.
  • Derneklerin yarısında, yönetim kurulu üyelerinin görev süresi iki yıl, yarıdan fazlasında yönetim kurulları üç ayda bir toplanıyor.
  • 10 dernekten 6'sının bir yönetim kılavuzu/el kitabı var.
  • Yeni seçilen yönetim kurulu üyeleri için yapılan oryantasyonlarda, en çok aktarılan bilgiler; Misyon, vizyon, organizasyon yapısı, roller ve sorumluluklar, davranış kuralları ve toplantı prosedürleri/protokolleri.
  • 4 dernekten 1'inde yönetim kurulu seçimi için bir Çeşitlilik, Eşitlik ve Kapsayıcılık (DE&I) politikası uygulanıyor. 
  • Derneklerin üçte ikisi, üyelikler için öncelikle kapsayacakları temel sektörleri belirliyor, buna göre iyi bir sektör/endüstri temsili için de görevlendireceği temsilciyi seçiyor (%63).
  • Üyelerin süreçlere katılımı ve hesap verebilirlik, derneklerin çoğunluğu (%79) tarafından yönetim kurulunda en büyük zorluk olarak görülüyor. Bunu kısa vadeli baskılar ile uzun vadeli strateji arasında denge kurma (%38) ve ardıl planlaması ile geçiş (%33) izliyor.
  • Yönetim kurulu yönetimini iyileştirmek amacıyla, pek çok dernek roller ve sorumlulukların netleştirilmesi (%54) ile şeffaflık ve iletişimin artırılması (%50) gibi adımlar atıyor.

Araştırma ile ilgili detaylı sunuma buradan ulaşabilirsiniz.