2. Faz Küresel Çeşitlilik, Eşitlik ve Kapsayıcılık Araştırması için Saha Çalışmaları Başladı
WFA, Kantar, Campaign, Cannes Lions, Advertising Week, Effie Worldwide, Adweek, IAA, Voxcomm, GWI ve ulusal sektör derneklerinin işbirliğiyle başlatılan pazarlama iletişimi ve reklamcılık sektörünün en büyük ikinci küresel araştırması için saha çalışması 15 Mart’ta başladı.
15 Mart, 15 Nisan tarihleri arası devam edecek olan araştırma; sektörümüzün bugün ne ölçüde çeşitliliğe yer verdiğini, 2021’de yapılan ilk faz sonuçlarından bu yana nelerin değiştiğini görmemize ve olumlu değişim için aksiyon alınması gereken öncelikli alanları belirlememize yardımcı olmayı amaçlıyor.
Kantar Media desteğiyle hazırlanan araştırmada, sektör genelindeki işgücü yapılanmasının yanı sıra insanların aidiyet duygusu ve mesleki ilerleme algısı dahil olmak üzere işyerlerinde çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılık algısının da ortaya çıkarılması hedefleniyor.
“Araştırma kritik öneme sahip”
WFA CEO’su Stephan Loerke, araştırmayla ilgili yaptığı açıklamada, “Ölçülebilen her şey başarılabilir. Sektörümüz iyi belgelenmiş bir yetenek kriziyle karşı karşıya. Bu anlamda daha çeşitli, eşit ve kapsayıcı olmak, bu zorluğun üstesinden gelmek için uzun bir yol katetmek gerekecektir. Sektörümüzün, hepimizin ulaşmayı hedeflediği tüketici çeşitliliğini neden daha iyi yansıtması gerektiğine dair açıkça ahlaki ve ticari durumlar var.” dedi ve bu araştırmanın sektörümüz için kritik öneme sahip olduğunu vurguladı.
İlk Faz araştırma sonuçlarına göre: Araştırmaya katılan 7 kişiden 1’i çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılık olmaması halinde sektörden ayrılacağını belirtti.
2021'in Küresel DEI araştırması sonucunda 7 sektör çalışanından 1’i çeşitlilik eşitlik ve kapsayıcılık eksikliği nedeniyle şirketlerinden ve sektörden ayrılacaklarını belirtti. Ayrıca, en yaygın ayrımcılık biçimlerinin cinsiyet, yaş ve bakım sorumlulukları (gençlere, yaşlılara veya hastalara bakım), ırk, etnik köken ve engellilik temelinde yaşandığı tespit edildi. 27 ülkeyi kapsayan ve 10.000'den fazla yanıt alan 1. Faz araştırma sonuçları ve analizlerini buradan inceleyebilirsiniz.
Ulusal reklamveren, reklam ajansı ve sektör derneklerinin liderliğinde, Türkiye’nin de aralarında olduğu araştırmaya katılan diğer ülkeler;
Arjantin, Brezilya, Kanada, Finlandiya, Almanya, Yunanistan, Hong Kong (SAR), İtalya, İrlanda, Hindistan, Japonya, Malezya, Yeni Zelanda, Hollanda, Norveç, Pakistan, Filipinler, Polonya, Portekiz, Singapur, Slovenya, Güney Afrika, İspanya, İsveç, İsviçre, Körfez İşbirliği Konseyi (Bahreyn, Kuveyt, Katar, Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri) ve Amerika Birleşik Devletleri.
RVD olarak biz de sektörümüzde iyileşmeyi #hepbirlikte sağlayabiliriz diyoruz ve tüm pazarlama profesyonellerini ankete katılmaya davet ediyoruz!
Anketi yanıtlamak için lütfen tıklayınız