Reklam Özdenetim Kurulu’nun, Influencer’lar tarafından yapılan reklam çalışmalarının yapay zeka kullanılarak taranması projesi, Avrupa Reklam Standartları Birliği EASA’nın düzenlediği 2022 Best Practice Awards’da Özel Mansiyon Ödülü”ne layık görüldü.

İki yılda bir EASA üyesi özdenetim kuruluşları arasında gerçekleştirilen 2022 Best Practice Awards, bu sene 5-7 Ekim 2022 tarihinde Madrid’de düzenlenen toplantıda sahiplerini buldu. “EASA En İyi Uygulama Modelleri” ile belirlenen unsurları, en etkin şekilde hayata geçiren özdenetim kuruluşlarının projeleri, EASA’nın reklam sektörü üyeleri, reklamverenler, reklam ajansları, veri ve pazarlama firmaları, açıkhava ve dijital mecra temsilcilerinin yer aldığı jüri tarafından değerlendirildi. Bu yıl 13 projenin katıldığı yarışmada RÖK tarafından Şubat 2022 tarihinde hayata geçirilen “Yapay Zeka ile Instagram’daki Influencer Reklamlarının Taranması” projesi Özel Mansiyon Ödülü aldı.

Ticaret Bakanlığı tarafından geçtiğimiz yıl Mart ayında yayımlanan “Sosyal Medya Etkileyicileri hakkındaki Kılavuz” sonrası, bu alanda yapılan iletişim faaliyetlerinin, başta yasal düzenlemeler olmak üzere özdenetim esaslarına uygunluğunun hızlı ve kolay bir biçimde takip edilebilmesi, yanıltıcılık ile ilgili gerekli aksiyonların zamanında alınarak tüketicilerin korunması amacıyla RÖK’ün öncülüğünde hayata geçirilen proje, Ticaret Bakanlığı tarafından da destekleniyor.

Sosyal Medya’da en hızlı büyüyen iletişim kanallarından biri olan Influencer reklamlarının kontrolü kapsamında başlatılan projede, seçilen 50 Influencer ve yönettikleri hesaplardaki paylaşımlar, bir teknoloji firması tarafından geliştirilen yazılım ile yapay zeka kullanılarak taranıyor.