Reklam Özdenetim Kurulu (RÖK), kurulduğu 1994 yılından bu yana reklamverenlerden ve tüketicilerden reklamlarla ilgili olarak iletilen şikayetleri değerlendirmektedir. Bu değerlendirmeler sonucunda, yanıltıcı reklamların düzeltilmesi ve/veya durdurulmasını sağlamak amacıyla tavsiye niteliğinde görüş oluşturmaktadır. Reklamverenlerin, reklam ajanslarının ve medya kuruluşlarının bu tavsiye görüşlere uyması, tüketicilere ürün ve hizmetlerle ilgili doğru ve güvenilir bilgi sunulması açısından kritik öneme sahiptir. Bu nedenle, RÖK'ün paydaşı olan endüstri oyuncularıyla iş birlikleri kurulmaktadır. Bu bağlamda, Google tarafından başlatılan "Öncelikli İşaretleyici Programı (Priority Flagger Program)” kapsamında RÖK, Google ile iş birliği içinde Türkiye'deki öncelikli işaretleyici kuruluşlardan biri olarak görev yapacak.

Reklam Özdenetim Platformu başkanı Ahmet Pura, RÖK’ün “Google Öncelikli İşaretleyici Programı"na katılımının, yanıltıcı reklamların önüne geçilmesi adına alınacak önlemlerde, yenilikçi ve önemli bir adım olduğunu vurguladı.

Bu program, Google arama motoru ve YouTube gibi Google ürünlerindeki Google Ads’deki dolandırıcı/sahte reklamlar ve yanıltıcı reklamların bildirilmesine olanak tanıyacak. Ayrıca, bu tür tehditleri tespit etme ve bildirme sürecini daha verimli hale getirerek Google'ın kötüye kullanım içeren hesapları daha hızlı incelemesine ve kaldırmasına olanak tanırken, RÖK'ün dijital reklamcılıktaki denetim etkisini önemli ölçüde artırarak, reklamların RÖK Esasları'na uygunluğunu daha etkin bir şekilde takip edilmesine imkân sağlayacak.

“Google Öncelikli İşaretleyici Programı”na katılım, sorumlu online reklamcılık sorunlarının teknoloji aracılığıyla ele alınarak, RÖK’ün daha güçlü olması ve RÖK'ün misyonunu daha geniş bir ölçekte yerine getirmesi için önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.