

TÜAD 28. Araştırma Zirvesi “Yeni Eski Bi’ Dünya” Temasıyla Gerçekleşti
Türkiye Araştırmacılar Derneği (TÜAD), ‘Yeni Eski Bi’ Dünya’ temasıyla düzenlediği Araştırma Zirvesi’nde reklam, pazarlama, araştırma, akademi, iletişim ve medya sektörünün profesyonellerini 28. kez buluşturdu.
8 Mayıs 2025 tarihinde, TÜAD Başkanı ve Ipsos Türkiye CEO’su Sidar Gedik’in açış konuşmasıyla başlayan 28. Araştırma Zirvesi, geçmişin birikimiyle şekillenen bugünü ve geleceği yeniden düşünmeye davet eden temasıyla dikkat çekti. Zirvede; yapay zekâdan tasarıma, hikâye anlatımından stratejiye uzanan geniş bir çerçevede, farklı disiplinlerden konuşmacılar ve zengin içerikler katılımcılarla buluştu.
Zirvede Yeni Eski Bi’ Dünya’nın haritası, alanında uzman konuşmacılar ile çizildi, geçmiş ile geleceğin buluştuğu düşünsel bir zemin sunulurken, sektörün dönüşümüne yön verecek güçlü mesajlar verildi.
Zirvenin ilk oturumunda, İstanbul Bilgi Üniversitesi Ekonomi Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Erhan Aslanoğlu, konuşmasında küresel dengeleri yeniden şekillendiren temel dinamikleri, çok boyutlu bir perspektifle ele aldı.
Sonraki oturumlarda ele alınan konuları özetlersek;
“Dijital ve Fiziksel Dünyaların Buluşması: Alışverişte Çoklu Kanal Stratejileri” oturumunda, NIQ Türkiye’ Stratejik Analitik & İçgörüler Direktörü Nur Serenli ve The Coca-Cola Company Avrasya ve Ortadoğu Bölgesi Alışverişçi İçgörüleri Direktörü And Silahçı, tüketici alışkanlıklarının hızla değiştiği günümüzde, markaların dijital ve fiziksel kanalları nasıl entegre ederek etkili stratejiler geliştirebileceğini aktardı.
Pladis Turkey & Central Asia CMO’su Mustafa Kabakçı ve Ipsos CCO & ESG Ülke Lideri Yasemin Özen Gürelli, araştırmacının yeni rolünü ve markaların değişen gerçekliğe nasıl ayak uydurduğunu yeni bir perspektifle yorumladı.
Google Cloud Türkiye lideri Dr. Serhan Yılmaz “Yeni Çağ: Yapay Zekâ Devrimi” başlıklı konuşmasında, yapay zekânın iş yapış biçimlerinden karar alma süreçlerine kadar her alandaki dönüştürücü etkilerini katılımcılarla paylaştı. Future AI Summit Koordinatörü, Telescope CEO’su Soner Ergen, yapay zekânın, tüketici davranışlarını anlama ve yönlendirme biçimimizi nasıl köklü biçimde değiştirdiğini “Eski Desen, Yeni Kod” başlığı altında değerlendirdi.
Uludağ İçecek CEO’su Levent Kömür, “Önce Kültür, Sonra Strateji” başlıklı konuşmasında, iş dünyasında kültürün stratejiden önce geldiğini, kültürel bağlamın araştırma verilerine anlam kattığını örneklerle aktardı.
Prof. Dr. Acar Baltaş, “Dünya nereye gidiyor?” sorusuyla katılımcılara derin bir perspektif ile ilham veren bir konuşmaya imza atarken, BAU İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Haluk Gürgen, dijital kaos içinde gerçeği nasıl ayırt edebileceğimizi tartıştı.
Akbank Marka İçgörüsü, Araştırma ve İletişim Stratejileri Müdürü ve Unstereotype Alliance Türkiye adına Zeynep Nayır Soysal ve BAU Reklamcılık Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Eda Öztürk’ün sunumlarıyla gerçekleşen “Reklamda Kalıp Yargıları Kırmak: Çeşitlilik, Eşitlik ve Kapsayıcılık ile Etki Yaratmak” oturumunda, reklamcılıkta kapsayıcı ve eşitlikçi bir yaklaşımın önemi vurgulandı, Reklamverenler Derneği liderliğinde 2018 yılından beri sürdürülen “ Effie Ödüllü ve Finalist TV Reklamlarının Cinsiyet Eşitliği Karnesi” araştırmasının son raporunda yer alan çarpıcı bulgular paylaşıldı.
İş dünyasının değişen yetkinliklerine odaklanan Egon Zehnder Türkiye Ofis Lideri Ayşe Güçlü Onur, yeni dönemin liderlik kodlarını paylaştı. “1 Trend 1 Friend” canlı podcast oturumunda ise Medina Turgul DDB, CSO Berkant Avcı, YouGov, Türkiye Genel Müdürü & MENA Bölge Lideri Nebahat Özge Akçizmeci, Deeper, Yönetici Ortağı İhsan Özçıtak ve Arteria, Pazarlama ve İletişim Lideri İdil Kibaroğlu, yeni trendleri anlattılar.
Hikâye Anlatıcısı, Danışman, Yazar Sinan Sülün, “Eski Bi’ Hikâye, Yeni Bi’ Anlatı” oturumunda, anlatının insanlık tarihindeki dönüştürücü gücüne odaklanarak, geçmişten günümüze uzanan hikâyelerin toplumsal belleği ve kültürel sürekliliği nasıl şekillendirdiğini aktardı.
Radyonun dönüşen yüzünü ise ünlü Radyo programcısı Cem Arslan, “Sesin Değişmeyen Etkisi, Değişen Radyo” konuşmasıyla değerlendirdi.
Etkinliğin son bölümünde yer alan Meslekte 25. Yıl Plaket Töreni’nde, 25 yılını doldurarak sektöre uzun yıllar boyunca önemli katkılarda bulunan araştırmacılara plaketleri, TÜAD Başkanı tarafından taktim edildi.