

WFA’den Pazarlama Liderlerine Çağrı: “Cesur Olun, Dönüşümü Şimdi Başlatın”
Dünya Reklamverenler Federasyonu’nun (WFA) yeni araştırması, pazarlama ekiplerinin sürdürülebilirlikte hâlâ yolun başında olduğunu gösteriyor. Ancak dönüşüm için güçlü bir istek var. Araştırma bulgularına göre, Pazarlama iletişimi ile dönüşüme liderlik etmek için artık harekete geçme zamanı.
WFA ve Kantar iş birliğiyle hazırlanan “Sürdürülebilir Pazarlama 2030” araştırmasına göre, pazarlama birimleri sürdürülebilirlik konusunda diğer iş fonksiyonlarının gerisinde kalıyor; markaların %39’u hâlâ yolculuğun başında. Bununla beraber, dönüşüm isteği artıyor: 2021’de yalnızca %25 olan “gururla anlatılabilecek bir sürdürülebilirlik hikâyesine sahip olma” oranı, 2023’te %41’e ulaştı.
Araştırmaya katılan pazarlama uzmanlarının %90’ı sürdürülebilirlik ajandalarının daha iddialı olması gerektiğini, %94’ü ise cesur adımlar atılması gerektiğini düşünüyor. Bugün markaların %43’ü sürdürülebilirliği bir pazarlama KPI’ı olarak izliyor (2021’de bu oran %26 idi).
Katılımcıların %54’ü, insanların tercihleri ve eylemleri konusunda bilinçlendirilmesi gerektiği konusunda hemfikir. Bu durum, pazarlamanın hem kurum içinde hem dışında yeni ve sürdürülebilir davranışları teşvik edip normalleştirme sorumluluğunu yansıtır nitelikte.
Sürdürülebilirlik yolculuğunda karşılaşılan başlıca zorluklar ise organizasyonel nitelikte:
- İç kaynak eksikliği (%35)
- Bilgi ve yetkinlik açığı (%35)
- Kurumsal zihniyet (%32 – sürdürülebilir çözümler “pahalı” algılanıyor)
- Gezegeni koruyan bir kâr-zarar (P&L) politikası eksikliği (%35)
- Ölçümde şeffaflık eksikliği (%30)
Sürdürülebilir Pazarlama 2030 raporu, pazarlamanın iş dünyasındaki rolünü ve sürdürülebilir bir gelecekle uyumlu büyümeyi nasıl yönlendirebileceğini yeniden kurgulayan döngüsel (circular) bir pazarlama çerçevesi sunuyor.
Araştırmayı detaylı olarak linkten inceleyebilirsiniz.