2019 yılında reklamları kalıp yargılardan arındırmak üzere Birleşmiş Milletler Kadın Birimi (UN Women) koordinasyonuyla kurulan Unstereotype Alliance Türkiye’nin 2024 Stratejik Öncelikleri Belirleme Çalıştayı, geçtiğimiz hafta liderlik ekibi üyesi Unilever Türkiye ev sahipliğinde gerçekleşti.

Beş dönemdir sürdürdüğümüz “Effie Ödüllü ve Finalist TV Reklamlarının Eşitlik Karnesi” araştırma raporumuzun 2022 sonuçlarının irdelendiği ve 2024 için önceliklerin belirlenmesi için Unstereotype Alliance Türkiye üyelerinin katılımıyla gerçekleşen Çalıştay, Unstereotype Alliance Türkiye Sözcüsü ve Liderlik Ekibi Başkanı Ahmet Pura’nın açılış konuşması ile başladı. BAU Reklamcılık Öğretim Üyesi Doç Dr. Gül Şener’in Effie Ödüllü ve Finalist TV Reklamlarının 2022 Yılı Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Karnesi’ndeki en çarpıcı sonuçları paylaşmasının ardından Aysun Sayın moderatörlüğünde halen gelişime açık alanlar masaya yatırıldı. 


Kadının reklamda dışses olarak tercih edilmemesi, yaş ayrımcılığı, beden ölçülerine bağlı ayrımcılık, erkeklerin geleneksel rollere sıkışıp kalması, kadınların halen yeterince temsil edilemediği ürün kategorileri ve bunun nedenleri detaylı olarak incelenirken, kalıplaşmış yargıları değiştirmek adına 2024 yılında atılması gereken öncelikli adımlar ele alındı.

Çalıştayın detaylı çıktılarını içeren rapor çok yakında…

Unstereotype Alliance Türkiye:

Liderlik Ekibi;
UN Women, RVD, RD, Eczacıbaşı, Kantar Media, Unilever

Üyeler; Akbank, Avon, Coca-Cola, Bayer, Colgate-Palmolive, Eti, Koç Holding, Mullenlowe İstanbul, Publicis Groupe, TBWA İstanbul, Vodafone, WPP

Destekçiler; ARVAK, BAU, IAB Türkiye, KTSD, MMA Türkiye, RİAK, RÖK, RV, TÜAD