Pazarlamada Üretken Yapay Zekâ’nın Etkin ve Sorumlu Kullanımı İçin WFA Gen AI Araştırma Raporu ve En İyi Sözleşme Uygulamaları Rehberi

Pazarlamada Üretken Yapay Zekâ kullanımı yükselişini sürdürürken, bu yeni teknolojinin markalar tarafından daha iyi anlaşılması, stratejik planlara uyum sağlaması, yenilikçi ve sorumluluk bilinciyle yönetilmesini gerekiyor.

Dünya Reklamverenler Federasyonu (WFA) tarafından Eylül 2024’te gerçekleştirilen “How marketers are using and governing Gen AI Survey” isimli araştırma, markaların yapay zekâ kullanım tercihlerini ve stratejilerini irdelerken aynı zamanda tüm tedarik zinciri boyunca karşılaştıkları belli başlı zorlukları da tespit ederek, yapay zekâyı daha etkin ve sorumlu şekilde kullanmaları için bir rehber niteliğini taşıyor.

48 uluslararası markadan 54 katılımcının yanıtlarına dayanan araştırma, yıllık toplam 102 milyar dolarlık pazarlama yatırımını temsil ediyor.

Araştırma raporuna göre:

Markaların %63'ü, üretken yapay zekâ teknolojilerini iletişim çalışmalarında kullanmaya başladı.

Geçen yıla göre %45 bir artışa işaret eden bu sonuç, üretken yapay zekâ için yüksek bir ilgi oluğunu gösterse de markaların büyük çoğunluğu yapay zekâ kullanımında kendilerini geliştirme ihtiyacı duyuyor.

Yapay Zekâ en çok verimliliği artırıcı çözüm olarak görülüyor

Markaların %70'i yapay zekâyı pazarlama süreçlerinde zaman ve maliyet tasarrufu için kullanıyor, %30'u ise gelir artırma ve yatırımın geri dönüşünü (ROI) yükseltmeyi hedefliyor.

Yapay zekânın sunduğu fırsatların yanında yol açtığı önemli zorluklar var.

Özellikle, hukuki riskler, etik kaygılar ve ek beceriler öğrenme gereği gibi konular, markaların yapay zekâ teknolojisine geçişlerinde karşılaştıkları temel zorluklar arasında yer alıyor.

Markaların %55’i sorumlu üretken yapay zekâ kullanımı ve yönetimini sağlamak için partnerleri ile sözleşmelerini gözden geçirmeyi planlıyor.

Ayrıca, %80’i, medya ve kreatif ajanslarının yapay zekâyı kendileri adına nasıl kullandığı konusunda endişeli, %66'sı ise hukuki riskleri en büyük engel olarak görüyor.

 

Üretken Yapay Zekâ Sözleşmeleri için “En İyi Uygulamalar” rehberi

WFA, araştırmada yer alan önemli endişeleri gidermek ve markaların üretken yapay zekâ sözleşmelerini gözden geçirme süreçlerinde şeffaflığı ve güveni artırmanın yanı sıra marka itibarını korumalarına yardımcı olmak amacıyla, pazarlama danışmanlığı şirketi R3 ile işbirliği yaparak markalar için en iyi Gen AI sözleşmesi uygulamaları hakkında rehber olabilecek bir doküman da hazırladı.

“Gen AI Contract Best Practice” rehberinin hazırlanma amacını şöyle özetleyebiliriz;

 Sözleşmelerde ele alınabilecek Gen AI sorunlarının türlerine ilişkin içgörüler sağlamak,

 Markaların güçlü bir sözleşme maddesini neyin oluşturabileceğini keşfetmelerine yardımcı olmak,

 Ajanslar dahil tüm tedarikçilerle Gen AI sözleşmesi uyumluluğunu artırmak için pratik adımları paylaşmak,

 Küresel olarak önemli pazarlarda Gen AI kullanımını etkileyen düzenlemelerdeki farklılıklar konusunda farkındalık yaratmak.

Araştırma raporunun tamamını buradan inceleyebilirsiniz.

Gen AI Contract Best Practice dokümanına buradan ulaşabilirsiniz.