20 Kasım 2025
2026 Türkiye Medya Bütçeleri Araştırması Yayımlandı
Dünya Reklamverenler Federasyonu’nun (WFA) Ebiquity ile her yıl gerçekleştirdiği Medya Yatırımları Bütçe Araştırması’nda 2026 Türkiye raporu, RVD üyelerinin katkılarıyla hazırlandı.
Türkiye raporu, 16 ayrı pazarda yerel ölçütler oluşturup karşılaştırma yapabilmek için yürütülen ve toplam 13,7 milyar doları aşan yıllık reklam bütçesini temsil eden daha geniş kapsamlı bir küresel girişimin parçasıdır.
Saha çalışmasına katılan 26 marka liderinin yanıtları ile hazırlanan Türkiye raporu, yerel ve küresel marka liderlerinin planlama ve değerlendirme süreçlerine yardımcı olmak amacıyla, bu yıl ilk defa küresel ortalamalarla karşılaştırılabilecek Türk referans değerleri oluşturdu.
Türkiye için Öne Çıkan Temel Bulgular:
• Türk reklamverenlerin %82'si 2026 yılında medya bütçelerini artırmayı planlıyor, bu oran küresel ortalamanın çok üstünde (%50)
• Perakende medya ve Adreslenebilir TV (CTV) öncelikli yatırım alanları olarak öne çıkıyor.
• Türkiye pazarında temel zorluklardan biri, bütçe artışını enflasyon ve yatırımın geri dönüşü ile uyumlu hale getirmek.
Raporda ayrıca; bütçe hedefleri, mecra öncelikleri, ajans ücretlendirme modelleri ve ülke genelinde kreatif ve medya ajansları ile iş akışlarının entegrasyonu hakkında analizler sunulmaktadır.
2026 Medya Bütçeleri Araştırması Türkiye Raporu'nun tamamını buradan inceleyebilirsiniz.
Küresel raporu linkten talep edebilirsiniz: https://ebiquity.com/research/the-2026-media-budgets-report/