
Influencer Pazarlaması’nda Küresel Rehber
Influencer Pazarlaması için bütçeler artmaya devam ediyor.
Dünya Reklamverenler Federasyonu (WFA) tarafından yapılan son araştırmaya göre; çok uluslu marka liderlerinin %54'ü 2025'te Influencer’lar üzerinden yaptıkları iletişim çalışmalarında bütçeleri artırmayı planladıklarını söylerken, %61'i Influencer Pazarlaması’nın gelecekte daha da önemli hale geleceğini kabul ediyor.
Bu araştırma bulgularından yola çıkan WFA, Uluslararası Reklam Özdenetim Konseyi (ICAS) işbirliği ve Birleşik Krallık Reklam Standartları Kurumu’nun (ASA) Influencer pazarlaması uzmanlarının desteğiyle Influencer Pazarlaması’nda Küresel Rehber (Global Guidance on Influencer Marketing) isimli bir çalışma yayımladı.
Arjantin, Brezilya, Kanada, Yunanistan, Hollanda, İspanya, İsveç, BAE ve ABD'den gelen özdenetim kuruluşları ve Avrupa Reklam Standartları İttifakı (EASA)’nın da örnek vakalar ile katkıda bulunduğu rehberde, etkin, güvenilir ve anlamlı çalışmaların yapılabilmesi için gerekli temel unsurlar 5 ana başlık altında toplanmış:
1. Açıklama ve Şeffaflık (Disclosure and Transparency)
2. İçeriğin Doğruluğu (Content Accuracy)
3. Etik Değerlendirmeler (Ethical Considerations)
4. Yerel Yasalara Uygunluk (Compliance with Local Laws)
5. En İyi Uygulamaların Paylaşımı (Best Practices)
Reklamverenler ve sektör düzenleyicileri arasında geniş bir fikir birliğini temsil etmekte olan rehberi buradan inceleyebilirsiniz.